Bgtourism.bg дава думата на собственици на бизнеси, които са част от туристическата индустрия. Със свои авторски публикации те ще имат възможност да бъдат полезни на професионалистите с ценните си съвети на база на своя опит и професионализъм, които са ги утвърдили като успешни личности и бизнеси. Днес наш гост е Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“ – компания, която предлага цялостни решения за оборудване за Спа, Медикал Спа, Уелнес центрове и студиа за красота

Венцислав ПЕШЕВ
Варна. Туристическите атракции са ключов елемент от продукта на дестинациите и са определящи за конкурентната им позиция на динамичния туристически пазар. Значението на атракциите за формиране на комплексно предлагане, привличане на посетителския интерес, осигуряване на вълнуващо туристическо преживяване и получаване на желаните ползи от туризма е безспорно.

Във времената на пандемия и социална дистанция туризмът като отрасъл пострада най-много. Въпреки тежките месеци за този бизнес, в момента той възвръща нивата си от 2019 г.  В туристическата практика вниманието към допълнителните услуги и съоръжения беше доста подценено. Но след събитията от 2020 г. до сега все повече от собствениците на хотели, а и тези с инвестиционни намерения в тази сфера осъзнават, че туристическите атракции придават т.нар. „добавена стойност“ към техния продукт. Това е изключително важно за да могат да предложат по-високо качество от конкуренцията.

Висок процент от клиентите вече са пътували и опознали различни страни с продукта, който предлагат. Те научиха, че хотелите не предлагат само настаняване, но и възстановяване на физическото и психично здраве, както и обогатяване на знанията чрез посещения на музеи, театри, археологически забележителности, опитвайки от местните храни, напитки и докосвайки се до местния фолклор.

Венцислав Пешев, собственик на „Диадженти“: В бизнеса слушам сърцето, душата и семейството си

Това направи клиента претенциозен (доколкото претенциозен може да се нарече някой, който знае какво може да получи за цената, която е склонен да плати ) и по този начин накара собствениците на хотели да вдигнат нивото си, за да не изостанат от конкуренцията. Въпросът за качеството на туристическите услуги в момента е един от най-важните за модерното управление. Той обединява визия, дизайн, ценности, цели и стратегии, добри практики, въвеждане и спазване на най-високите стандарти.

Искам да поговорим за построяването на един Медикал Спа Ризорт и препятствията, през които се преминава. Тук естествено като консултанти и специалисти относно разположения, помещения и комуникации свързани с оборудването на такъв един център.

Защо такова планиране е важно?

Защото от нашата практика се вижда, че Медикал Спа или Спа центровете в процеса на изграждане на един такъв Ризорт се оставят за накрая. В смисъл за „каквито помещения и средства останат“. Държа дебело да подчертая, че този център е източник на средства за печалба и не е редно инвеститорите да го неглижират. Посещенията на хотелската и ресторантската част идват и от доброто качество на Медикал Спа или Спа центъра. В повечето случаи, ако тази услуга е лоша, няма да се върнат там клиентите.

Та като източник на бъдещи приходи тук вече ще разгледаме и в подробности някои специфики.

Има малки, но съществени неща при проектирането на такъв център:

  • Да се помисли много внимателно за разположението му;
  • Добро проектиране на клиентските потоци;
  • Да се изведат всички необходими комуникации там където е необходимо, за да не се налагат допълнителни СМР преди пуска на обекта, които са скъпи и забавят такъв един проект;
  • Да се закупи качествено оборудване, което с дългия си експлоатационен период ще си изплати инвестицията. Представете си компромис, който ще Ви коства през 2 години преоборудване или неизползваеми помещения;
  • Малки съвети от специалисти за да улесните бъдещите преоборудвания на центъра;
  • И на последно място, но не по значение добър партньор за сервизирането на апаратурата. Тук също компромисите не са препоръчителни.
Сподели публикацията