с. Баня, Разлог. Ако чуждите туристи опознаят страната ни, ще се влюбят в нея. Това заяви Меглена Плугчиева – посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), по време на Форум “БГ туризъм – Зима 2024/2025” в село Баня, община Разлог, организиран от БТА с партньорството на БСБСПА.

“Възприемам този форум днес като вид обучение за българите, бизнеса и институциите за това как трябва да се прави реклама, защото имаме нужда от по-добра”, каза Меглена Плугчиева – посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА).

Тя посочи, че има нужда от синергия, симбиоза между медии, общини, научна общност. Банско успява да бъде символ за добра работа и е емблема в това отношение, сподели Плугчиева.

Меглена Плугчиева разказа, че на база контактите си в чужбина е останала с впечатлението, че Банско е добре познат курорт, но отбеляза, че така трябва да бъде и за цяла България. “Надявам се България да свети със собствена светлина и да предизвиква респект и уважение предвид съчетанието на климат природа, култура и история”, допълни Плугчиева, цитирана от БТА.

За мото на рекламата кампания на държавата ни, нейното предложение е презентирането на страната да бъде като целогодишен туристически продукт: “Наслада за всички сетива”. Страната ни предлага тази комбинация, добави Плугчиева.

Днес, повече от всякога, българският туризъм трябва да заяви своята идентичност с увереност и самочувствие след присъединяването към сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г. Това е ярък знак, освен за улеснения трафик и икономически отношения между държавите и за сигурност в туризма, а в туризма сигурността е от ключово значение. Това каза служебният министър на туризма Евтим Милошев по време на форума.

По тази причина според министър Милошев първото послание, което трябва да бъде отправено е, че България е сигурна дестинация.

Конкретното послание на България през зимния сезон да бъде насочено към целогодишния туризъм, каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев. Във връзка с целогодишния туризъм той посочи, че такова послание е обобщено и от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм за представяне на България като земя на трите W – Wellness (Уелнес), Wein (Вино) и Weltkulturerbe (Световно културно наследство).

Според Кирил Вълчев в година, в която на много места по света се говори за икономическа рецесия, страната ни би трябвало да заложи на послания, че зимната почивка у нас е изгодна. Вълчев подчерта, че това не трябва да е с ударение върху ниски цени, а върху добавената стойност, като посочи възможността за съчетаване на ски и СПА. Възможно послание е България – земя на трите S – Ski (Ски), Sea (Море) и SPA (СПА). Развитието на региона като мисия и успешната симбиоза между съседните общини коментираха кметовете на Разлог Красимир Герчев и на Банско Стойчо Баненски, съобщи БТА.

Сподели публикацията