Снимка Стоп кадър БНТ

София. Българското министерство на туризма трябва активно да рекламира в ЕС и по света, че от Нова година България става пълноправен член на Шенгенското пространство, посочи в интервю за Mediapool Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и спа туризъм (БСБСПА) и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация. Подобни рекламни кампании трябва да се подемат и реализират и от българските общини. Това може да се постигне като местните власти целенасочено изразходват събраните приходи от туристически данък именно за тези кампании, добави Кацарова.

„Изключително съм щастлива, че доживяхме този момент, защото си спомням 2007 г., като влязохме в Европейския съюз, какви възможности се отвориха пред страната ни и голяма част бяха реализирани. За мен и колегите ми от БСБСПА това решение означава, че оттук нататък България ще стане още по привлекателна дестинация. За да увеличим БВП от туризъм, да намалим сезонността (основен проблем на туризъма), е необходимо както да направим правилна комуникационна кампания на пазар Европа и трети страни, (за което закъсняваме), така и да решим проблеми, за които алармираме от началото на годината. Те са свързани с бавното издаване на визи за туристи от трети страни.

По мнения на икономисти минимумът, с който се очаква да бъде увеличен БВП продукт, генериран от туризъм след влизането ни в Шенген ще е с 1 на сто. Т.е. вместо сегашните 12%, които идват от туризъм да стигнем 13% от БВП. Истината е, че България изоставаше до момента по линия привличане на нови канали за нови партньори и нови контрагенти заради това, че имаше спирачка по отношение границите. Като председател на Български съюз по балнеология и спа туризъм очаквам буквално и сутрин и вечер Министерството на туризма да излъчва информация в рекламните си кампании за страната ни, в които отчетливо да се посочва, че България и Румъния вече са пълноправни членове на Шенгенското пространство. И да се акцентира, че хората могат свободно да пътуват по всякакъв начин, с всякакъв вид транспорт.

Работата ми е свързана с проекти из цяла Европа и колегите ме питат: Вие в Шенген ли сте? Много от тях, дори не са чули, че сме във въздушен Шенген, а това е факт от пролетта на тази година. Затова ключова задача е в бъдещата ни кампания да се рекламираме като държава, част от Шенгенското пространство. Така както направиха Хърватска“, каза Кацарова.

„Туристическият данък, който събират местните власти, би трябвало да се използва по предназначение за целите на туризма. Ще дам една добра практика от община Чепеларе. Това е родният ми град и по покана на кмета г-н Хаджиев, участвам в работата на Консултативния съвет. Средствата от туристически данък се изразходват абсолютно прозрачно, със съгласието на бизнеса, който го плаща и е насочен единствено за целите на туризма – инфраструктура, събития, ПР и реклама, каузи. Но има общини, като например София, където туристическият данък да се вдигна два пъти и половина.

Добре, бизнесът не възразява. Но господа, за какво се харчат тези пари? Към момента липсва прозрачност и отчетност. На бизнеса му писна от пиар и от празни приказки. Нека общините популяризират туристическите си дестинации, нека те също направят кампании, че вече сме пълноправни членове на Шенген“, добави Кацарова.

Цялото интервю в Mediapool може да прочетете ТУК.

Сподели публикацията